یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

طرز متحرک کردن دوربین و ساخت انیمیشن ساده در 3dsmax

 اگر طراح هستید و می خواهید یک صحنه یا تصویر متحرک ایجاد کنید، یا در معماری دوربین را حرکت دهید یا برای هر مقصود دیگری، فیلمی از پروژه تان تهیه کنید، در اینجا بصورتی آسان، نحوه ساخت فیلم و متحرک سازی (انیمیشن) در محیط نرم افزار تری دی مکس را آموزش خواهیم داد. این آموزش برگرفته از وب سایت معتبر Cadtutor می باشد. 

وارد کردن (import) فایل با فرمت DWG

DWG Import Dialogue Box

تری دی مکس را باز کنید. وقتی برنامه باز شد، از منو گزینه File > Import را انتخاب کنید. برای انتخاب فایل مورد نظر پنجره‌ای ظاهر خواهد شد. ابتدا از لیست زیر پنجره «نوع فایل‌ها» را به «اتوکد (.DWG)» تغییر دهید، سپس مسیرتان به فایل مورد نظر را دنبال کنید. با یک بار کلیک بر روی فایل در وضعیت انتخاب قرار داده و سپس روی دکمه Open کلیک کنید.

Import AutoCAD DWG File Dialogue Box

زمانی که پنجره وارد کردن فایل اتوکد ظاهر می‌شود، روی Completely replace current scene کلیک کنید، و روی OK کلیک کنید تا ادامه یابد. این باعث می‌شود طراحی جدیدی در قالب مکس از فایل اتوکدتان ساخته شود. گزینه Merge Options زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که بخواهید طرح‌های اتوکد را به طرح‌های مکسی که موجود هستند اضافه کنید. اگر چند المان را در اتوکد می‌سازید این کار می‌تواند مفید باشد و سپس می‌توانید از مکس استفاده کنید تا آنها را کنار هم قرار دهید تا رندر بگیرید یا متحرک‌سازی کنید. هرچند در این حالت ما یک ابجکت طراحی داریم، بنابراین گزینه Completely replace مناسب خواهد بود.

ادامه طرز متحرک کردن دوربین و ساخت انیمیشن ساده در 3dsmax