یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

تبدیل تصاویر به حالت کارتونی در کورل دراو

یکی از کاربردهای جالب هنری که می توانید در نرم افزار کورل دراو انجام دهید تبدیل کردن عکس هایی واقعی، به تصاویری هنری می باشد. در این راستا این آموزش به کمک ویدیویی، این دستور کاربردی کورل دراو را به شما آموزش می دهد.

منبع

آموزش انتخاب کردن اشیا در نرم افزار فتوشاپ

ابزار های احاطه کننده-Marquee

ابزار های احاطه کننده به شما اجازه می دهند با استفاده از مستطیل ، بیضی و یا خطوط محل مورد نظر را انتخاب کنید .

http://lgimages.s3.amazonaws.com/data/imagemanager/7565/screen_shot_2013-06-28_at_3.05.48_pm.pnghttp://lgimages.s3.amazonaws.com/data/imagemanager/7565/screen_shot_2013-06-28_at_3.06.06_pm.png

ابزار های طنابی-Lasso

ابزار های طنابی و طنابی چند گوشه به شما اجازه می دهند هم بدون ابزار هم با لبه های صاف مرز های انتخاب خود را بکشید. شما میتوانید یکی از ابزار های طنابی را با کلیک کردن و نگه داشتن Losso Tools انتخاب کنید.

بعد از تمام شدن انتخاب تان، روی تصویر کلیک راست کنید و گزینه make selection را انتخاب کنید.

http://lgimages.s3.amazonaws.com/data/imagemanager/7565/screen_shot_2013-06-28_at_4.02.07_pm.png


منبع

معرفی پلاگین های کاربردی فتوشاپ

۱-پلاگین Save Panel

Save Panel ، همان‌طورکه از نامش پیداست، پلاگینی است که فرایند ذخیره‌سازی پوشه‌یتان را آسان می‌کند. دارای دسته‌ای از ویژگی‌هایی‌ست که به شما کمک می‌کند پوشه‌ی موردنظر، ابعاد تصویر، نوع پوشه، نام پوشه، و ظاهر تصویر را شخصی‌سازی کنید. با پنل ذخیره، شما می‌توانید پوشه‌هایتان را با کاربرد تنظیمات دلبخواه‌ به آسانی فشاردادن دکمه‌ها ذخیره کنید.

قیمت:‌رایگان

۲-پلاگین Pixel Dropr

پیکسل دراپر یک پلاگین است که به شما اجازه می‌دهد مجموعه‌ی خودتان را از پیکسل‌ها ایجاد کنید و آن‌ها را در پوشه‌ی فتوشاپ‌تان ببرید و قرار دهید. چه یک آیکون باشد

ادامه معرفی پلاگین های کاربردی فتوشاپ

دانلود کتاب آموزش جی آی اس (زبان فارسی)


در ادامه مباحث کاربردی جی آی اس، یک کتاب پی دی اف آموزش جی آی اس زبان فارسی را برای دانلود در وب سایت قرار داده ایم. نویسنده کتاب آموزش ArcGIS ابتدا مقدمه ای در باب آرک مپ (ArcMap) ذکر کرده و سپس به آموزش برخی موارد اصوی و اساسی این نرم افزار و در پایان نیز بحثی را درباره آرک کاتالوگ (ArcCatalog) به میان آورده است.

در این کتاب نوار ابزار استاندارد، tools، drawing، جدول اطالاعات توصیفی و تنظیمات آن، خاموش و روشن کردن لایه ها و کار با فهرست لایه ها، ساخت نمودار و تهیه گزارش، سیستم های مختصات، و نوار ابزارهای موجود در ArcCatalog همه از مواردی هستند که در این کتاب از آن ها بحث شده است.

مباحث کتاب بر اساس ArcGIS 9.2 تنظیم شده اند ولی چون تغییرات عمده ای در نسخه های جدیدتری جی آی اس ایجاد نشده است، تمامی این آموزش ها در ArcGIS 10 نیز کاربرد دارند. نویسنده کتاب اما هرچند عنوان آموزش جامع را برآن نهاده است اما نمی توان آن را یک آموزش جامع (و یا حتی در حد متوسط) از نرم افزار آرک جی.آی.اس (ArcGIS) دانست. منبع