یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

فارسی کردن شماره صفحه در ورد


این روزها همه با word آشنایی دارند اما سوال خیلی ها نحوه ی تبدیل شماره گذاری فارسی به انگلیسی و بالعکس است آنچه در این مطلب به شما می آموزیم معرفی روشی آسان برای فارسی کردن شماره گذاری نوشته های فارسی در word است. این مطلب در ادامه مطالب کاربردی نرم افزار ورد می باشد.

نکته مهم! اگر فایل ورد شما همه عددها را بصورت انگلیسی نشان می دهد:  در ابتدا شما برروی گوشه بالا سمت چپ تصویر یعنی File کلیک می کنید و بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره گزینه Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید . همانند شکل زیر پس از پیدا کردن عبارت Numeral مقدار آن را به context تغییر بدهید. خواهید دید که اعدادی که تاکنون بصورت انگلیسی تایپ می شدند حال بصورت فارسی تایپ می شوند.


شماره گذاری صفحات در word که در سربرگ Insert انجام می پذیرد دارای دو حالت فارسی و انگلیسی یا همان چپ به راست و راست به چپ است. سه روش آسان برای این کار وجود دارد که ما در این مطلب به آموزش این سه روش می پردازیم:

روش اول: با کلیک بر روی شماره صفحه به سربرگ HOME بروید و با انتخاب گزینه Right to Left Text Directionشماره گذاری صفحات خود را از چپ به راست تغییر دهید.

ادامه فارسی کردن شماره صفحه در ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.