یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

طرز ایجاد گزارش در نرم افزار اکسس

 در این پست بصورت گام به گام و کاملا اصولی، نحوه ایجاد گزارش ها Reports در نرم افزار ماکروسافت اکسس را به شما آموزش خواهیم داد. اگر که می خواهید اطلاعاتی را از پایگاه داده تان را با کسی به اشتراک بگذارید اما دوست ندارید آن فرد با پایگاه داده تان کار کند، باید از ” ایجاد گزارش” استفاده کنید. گزارش ها به شما این امکان را می دهند که داده هایتان را در فرمت دوستانه و آگاهانه سازماندهی و ارائه دهید. نرم افزار اکسس ایجاد و سازماندهی گزارش با استفاده از هرگونه پرسشنامه یا جدول در پایگاه داده تان را آسانتر می کند. 

برای ایجاد گزارش:

گزارش ها امکان ارائه اجزای سازنده پایگاه داده را در فرمت آسان برای خواندن و قابل پرینت فراهم می کنند. اکسس به شما این امکان را می دهد که گزارشات را هم از جداول و هم پرسشنامه ها ایجاد کنید.

  1. پرسشنامه یا جدولی را که می خواهید در گزارشتان استفاده کنید را باز کنید. می خواهیم لیستی از بسکویت هایی که فروخته شده را پرینت بگیریم. بنابراین پرسشنامه بسکویت های پخته شده را باز می کنیم.

Screenshot of Access 2013

  1. کلید create بر روی نوار را انتخاب کنید. گروه گزارشات را قرار دهید و سپس دستور گزارش را کلیک کنید.

Screenshot of Access 2013

  1. اکسس یک گزارش جدید براساس هدفتان  ایجاد خواهد کرد.
  2. این احتمال هست که برخی از داده هایتان بر روی بخش دیگری از page break قرار بگیرند. برای تعمیر آن، قسمت خودتان را دوباره اندازه گیری کنید. به صورت ساده یک قسمت را انتخاب کنید. سپس لبه های آن را کلیک و بکشید تا این قسمت به اندازه مورد دلخواه برسد. برای قسمت های بعدی هم همین کار را انجام دهید تا به تناسب برسید.

Screenshot of Access 2013

  1. به منظور ذخیره گزارشتان، بر روی دستور ذخیره در نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کنید. زمانیکه بالا آمد، نام برای گزارشتان را تایپ کنید، و سپس بر روی اوکی کلیک کنید.

Screenshot of Access 2013

  1. مثل همه پرسشنامه ها و جداول، گزارش ها می تواند نوع بندی و فیلتر سازی شوند. به صورت ساده بر وی قسمتی که می خواهید نوع بندی یا فیلتر سازی کنید کلیک کنید، و سپس گزینه های مورد نظر از منو را انتخاب کنید.

ادامه طرز ایجاد گزارش در نرم افزار اکسس