یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

یاددهی برنامه های پرکاربرد

یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، spss، رویت، راینو، سالیدورکز و تری دی مکس

آموزش نحوه طراحی فرم پرس و جو در نرم افزار اکسس (یک جدولی و دو جدولی)

 فرم های پرس و جو یا کوئری یا Query در نرم افزار اکسس بسیار کاربردی هستند. در اصل می شود گفت که با استفاده از این فرم یک سوال پرسیده می شود. شما از بانک اطلاعاتی می پرسید:”مشتریان من درشهر اصفهان چه کسانی هستند؟  یا مثلا در این ماه چه مقدار فروش داشتم؟ در این پست به شما نحوه ایجاد یک پرس و جوی ساده و یک دو جدولی در نرم افزار Microsoft access را آموزش می دهیم. 

پرس و جوها (کوئری ها، پرسش ها) چیستند؟

پرسشنامه ها یک شیوه جستجو برای گرداوری اطلاعات از یک یا چند جدول هستند. اجرای یک پرسشنامه شبیه پرسیدن سوالات دقیق و جزیی از پایگاه داده تان است. زمانیکه یک پرسشنامه را در اکسس می سازید به منظور یافتن دقیق داده هایی که می خواهید شما در حال تعریف شرایط تحقیق و جستجوی خاص خواهید بود.

همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم! در اصل می شود گفت که با استفاده از این فرمهای پرس و جو یک سوال پرسیده می شود. شما از بانک اطلاعاتی می پرسید:”مشتریان من درشهر اصفهان چه کسانی هستند؟

کوئری ها یا پرسش ها چگونه مورد استفاده قرار می گیرند؟

پرسش ها بسیار قدرتمندتر از جستجوهای ساده یا فیلترهایی است که شما برای یافتن داده در داخل یک جدول استفاده می کنید. این به این دللیل است که پرسش ها اطلاعاتشان را از جدول های چندتایی طراحی می کنند. برای مثال، در حالی که شما از از جستجو در جدول مشتری به منظور یافتن نام یک مشتری در کسب و کارتان یا یک فیلتر بر روی جدول سفارشات به منظور بررسی سفارشات انجام شده در طی یک هفته گذشته استفاده می کنید شما نمی توانید که هم مشتری و هم سفارشات را به صورت همزمان نگاه کنید. با این حال، می توانید به منظور یافتن نام و شماره تلفن هر مشتری که خرید هایی را در طی یک هفته گذشته انجام داده پرسشی را اجرا کنید. یک پرسش طراحی شده خوب می تواند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد که نمی توانستید تنها با بررسی داده ها در جدول تان پیدا کنید.

ادامه آموزش نحوه طراحی فرم پرس و جو در نرم افزار اکسس (یک جدولی  و دو جدولی)